8 administratie vakantietips

De vakantieperiode is begonnen! Met deze 8 tips zorg je voor een doorlopende geldstroom zodat jouw administratie op rolletjes blijft. Zo ga je onbezorgd op vakantie en kun je ook bij thuiskomst blijven genieten van jouw vakantiegevoel.

#1 Zet betalingen vooraf klaar

Via internetbankieren kun je gemakkelijk betalingen vooraf klaarzetten. Selecteer alle facturen die gedurende jouw vakantie verlopen en zet de betalingen op de juiste datum klaar. Zo hoef je niet alles in één keer te betalen en behoud je een gezonde geldstroom.

#2 Belastingaangiften niet vergeten

Juli is een populaire vakantiemaand, maar in deze maand moet ook de btw-aangifte gedaan worden. Het is niet toegestaan dit later te doen, dus zorg ervoor dat je alles voortijdig bij ons heeft aangeleverd. Dan zorgen wij er tijdens jouw vakantie voor dat jouw belastingaangifte wordt gedaan.

#3 Bel achter openstaande facturen aan

Het is fijn dat tijdens jouw vakantie de facturen gewoon betaald worden. Bel de week voor jouw vakantie de verlopen facturen na. Zo hoef je dit niet tijdens de vakantie te doen. Wist je dat je in Snelstart ook automatisch herinneringen kunt versturen als de betaling uitblijft? Zo hoef je hier nooit meer naar om te kijken. Voor meer informatie over deze instelling neem contact op met jouw adviseur van Van Zaken.

#4 Spookfacturen, wees alert

Fraudeurs zijn extra actief in de zomerperiode. In deze maanden worden de meeste nep-facturen verstuurd. Zorg ervoor dat je ook net voor jouw vakantie alert blijft op de facturen. Neemt een vervanger jouw werkzaamheden over? Zorg er dan vooraf voor dat hij/ zij weet welke facturen er verwacht worden. Mocht de factuur onbekend zijn of twijfelt hij/zij, laat deze factuur dan liggen tot na de vakantie.

#5 Regel een vervanger

Een vervanger is niet voor iedereen een optie. Heb je wel een vervanger, begin dan op tijd met inwerken. Tijdens deze periode kun je ook achterhalen of hij/zij geschikt is. Het voordeel van een vervanger is dat je zelf minder wordt ‘lastiggevallen’ tijdens jouw vakantie.

#6 Bereikbaarheid

Maak afspraken met je personeel, klanten en leveranciers over jouw bereikbaarheid.

  • Waar mogen ze je wel of niet voor bellen?
  • Spreek ook af op welke manier ze jou mogen bereiken. Is dit via e-mail, telefoon of WhatsApp?
  • Spreek af wanneer ze jou kunnen bereiken. Op een bepaald moment van de dag? Of dat je bijvoorbeeld op dinsdag- en donderdagochtend terug mailt?

#7 Informeer jouw klanten en leveranciers

Licht je klanten en leveranciers vooraf in wanneer je op vakantie gaat. Dit kan al vanaf het moment dat je geboekt hebt. Stuur ook 2 tot 3 weken vooraf aan je vakantie een mail naar jouw klanten en leveranciers.

#8 Stel je out-of-office in

Tot slot, stel een dag vooraf aan je vakantie jouw afwezigheidsbericht in. Mocht je dan toch nog gemaild worden, dan weet de klant dat je op vakantie bent. Dit bericht mag best persoonlijk zijn, als je dat leuk vindt. Vertel in dit bericht:

  • De periode dat je op vakantie gaat
  • Dat jouw mail wel of niet gelezen, doorgestuurd of behandeld wordt
  • Vertel waar je heen gaat (optioneel)

Nu is het tijd om op vakantie te gaan en te genieten. Wij van Van Zaken wensen jou een fijne en onbezorgde zomervakantie toe!

2022年における税務調査の増加

2022年における税務調査の増加

最新の年次報告書によると、2022年における企業の税務調査件数は前年に比べて増加している。本稿では、税務調査を円滑に進めるためのアドバイスを以下の通り提供する。

Lees meer

Adres:

Veenderveld 76
2371 TW Roelofarendsveen

Adres:

Veenderveld 76
2371 TW Roelofarendsveen

Array

De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.